středa 29. října 2014

Jak si správně přát

Velmi mě oslovila knížka Jak si správně přát od Pierra Franckha. Popisuje jak prakticky využít zákon přitažlivosti. Abych to upřesnila - cokoliv si přejeme, můžeme mít. Pokud je nám dán sen, pak je nám dána i možnost jej uskutečnit.



Před časem, kdy jsem testovala úspěšnost této metody, jsem si přála, aby mě někdo druhý den po cestě do práce pozdravil. A takovým způsobem, aby mi to bylo milé. Druhý den při cestě do práce jsem skoro nikoho nepotkala. A když jsem potkala, nepozdravil. Začala jsem mírně pochybovat… Když jsem byla už skoro před vrátky do budovy, pozdravil mě asi tak padesátiletý pán, kterého jsem téměř každý den potkávala na cestě do práce. Do té doby jsme se nezdravili. Měla jsem krásný pocit, že to funguje. Ale brzo přišlo zklamání. Pánovi se očividně zalíbilo zdravit mladou paní a mimo každodenních pozdravů mě zasypával otázkami, jak se jmenuji, jaký jsem měla den apod. Když to zašlo tak daleko, že nadhodil něco probrat u dobrého jídla, bylo toho na mě   už akorát dost.  A tak jsem si přála, abychom do práce chodili každý v jinou dobu. Od té doby jsem ho nepotkala. :-)

První zásadní podmínkou je věřit. Hluboce a opravdově. Pokud věříme tomu, že své sny dokážeme uskutečnit, máme napůl vyhráno. Někdy však věříme, ale naše podvědomí přesvědčeno není. A splnění přání stále nepřichází. Je velmi těžké přesvědčit rozum. Nebo naopak, podvědomě si přitáhneme situace a lidi, které nám úplně tak neslouží. Vložme tedy  do přání i důvěru v celý proces.



S tím souvisí další důležitá podmínka a to definovat své přání. Správná a jasná formulace je velmi důležitá. Také je třeba zmínit, že Vesmír nerozlišuje zápor, proto formulujte svá přání kladně. (Přejte si prémie místo nechtění dluhů. Přejte si harmonický vztah místo žádných hádek.) Někdy je to těžké si přání „přetvořit do kladna“, ale když tomu dáte chvilku, nápad přijde. S definováním svého přání to je jako na přednášce z bussinessu:  Pokud si vytyčíme cíl projektu, měl by být konkrétní, měřitelný, správně orientovaný, časově ohraničený… (pravidlo SMART).

Prakticky to půjde nejlépe, pokud si svá přání píšete někam do diáře/notýsku a občas si je přečtete, nebo si vytvoříte jantru přání* popřípadě vision board** a pověsíte si je někam na oči. Už při psaní svých přání si hodně věcí ujasníte. Je to někdy těžké své přání vložit na papír. V tomto mi hraje i logika, neboť pokud si něco definuji a vizualizuji, vědomě i podvědomě k tomu směřuji. A nám, kteří věří, že stejně rezonující se přitahuje, stačí jako vysvětlení Zákon přitažlivosti. Ještě malá poznámka k definování přání:  Uvědomujme si důsledky svých přání. Pokud si budu přát namakaného frajera, je jasné, že bude místo romantických večerů se mnou trávit čas v posilovně. :-)
Vizualizace. Představujte si, že se přání splnilo. Snažte se v sobě vyvolat ten pocit. Obrázek vysněného vozu si dejte na nástěnku, napište si nějakou krásnou afirmaci na monitor v práci. I to pomáhá.

Pokud tvoříte svá přání, nemůžete však ovlivnit, jakým způsobem se Vám splní. To se mi plní často ve finanční sféře. Například když hodně toužím po nějakém semináři a v rozpočtu na něj není místo.  Peníze přicházejí z míst, odkud je ani nečekám. Neočekávané prémie, přeplatky za energie, dary… někdy se nestačím divit, jak je vesmír vynalézavý.


Nezapomeňte na pocit vděčnosti. Za splněná přání, za Vaše úspěchy, krásy kolem sebe. Vibrace vděčnosti nám v celém procesu funguje jako akcelerátor.


Svá přání nemusíte stále držet v hlavě. Pak to svádí k tomu je pozměňovat, vkládat do nich očekávání a zrnko pochybnosti. Nejlepší je na ně zapomenout, nebo v mém případě jednou za čas se k nim vrátit, přečíst si je a říct si: Aha, tak tohle se mi splnilo, tohle mě ještě čeká…. Někdy se mi něco nepovede a pak přijdu na to, že se vlastně plní co chci, jen jsem si to nesprávně či nepřesně definovala. Znáte to: Žena neví, co chce a nedá pokoj, než to dostane. :-) To přesně zažívám při hledání bytu. Neustále pozměňuji požadavky a vysněný byt  proto nepřichází.


Občas je to záležitost času. V dnešní uspěchané době má člověk málo času si v klidu sednout, přemýšlet o svých přáních. To je přesně můj případ. Nadcházející podzim a zima však nabízí více volných večerů u čajíku s tužkou v ruce.


Ještě malé upozornění na závěr. Nejde to všechno umět hned, proto začněte u malých požadavků, například na parkovací místo. Nevkládejte do přání velká očekávání. Trénujte svá přání a jejich plnění. Já jsem také v začátcích. Velmi bych na této cestě doporučila přečíst si tuto zmiňovanou knihu Jak si správně přát a shlédnout film Tajemství (nebo přečíst stejně nazvanou knihu).


Přeji mnoho splněných přání.


S láskou
L. L.




* Jantra přání – obraz přání, cílů a plánů, které chcete v následujícím období (roce) ukutečnit. Jak se chcete cítit, jaké zážitky chcete mít apod. Obvykle se tvoří vystřiženými obrázky, fotkami, kresbami, textem.
**Vision board - nástěnka cílů,vizí, splněných přání…

Facebook Tvořím svůj život.



Žádné komentáře:

Okomentovat